Na králův příkaz (2023)

František Niedl. Kompletní audiokniha. Mistr zvuku Marek Šrámek. Režie Jakub Tabery.

Čte Marek Holý.

Natočeno 2023. Vydala Audiotéka – MOBA v roce 2023 (MP3, celková délka 8 hod. 15 min.). Ukázka k poslechu zde.

Série Ondřej z Rohatce #3

Pozn.: Ondřejovi z Rohatce se konečně podařilo vyvléci se z osidel, která mu kladl křivoklátský purkrabí Chval z Valdéře, jenž ho chtěl připravit o hrad Jenčov, bohaté naleziště železné rudy, hutě a hamr na výrobu železa. Chval byl vždy mužem Jana Lucemburského, zatímco Ondřej manem markraběte Karla. Vztah obou Lucemburků byl vždy komplikovaný, a i když nakonec král Jan uznal, že je Ondřej v právu a darovací listinu na Jenčov, kterou vystavil jeho syn Karel, uznal a stvrdil i svým podpisem a pečetí, nemohl jen tak ustoupit, aby neztratil tvář. A tak stanovil Ondřejovi podmínku, že se bude muset, pokud ho on sám vyzve, zúčastnit tří jeho válečných tažení. Píše se rok 1341 a králi zbývá necelých pět let života. Zapomene král na tuto svoji malichernost, nebo bude Ondřej vyzván k tomu, aby ho do bitvy následoval? (anotace)

FRANTIŠEK NIEDL
František Niedl se narodil v Českých Budějovicích a vystudoval SPŠ elektrotechnickou. Prošel profesemi elektromontér, obsluha vodní elektrárny, obsluha rozvodny, byl učitelem v autoškole a byl majitelem cestovní kanceláře. Má rád přírodu, motorky, koně, jachtink, literaturu a historii. Kromě románů píše i povídky, které se objevují v přílohách deníků, nebo jsou vysílány v rozhlase a také vychází knižně.

MAREK HOLÝ
Vystudoval brněnskou konzervatoř. Před studiem JAMU dal přednost angažmá v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. V Praze poté působil několik let v Divadle Na Fidlovačce. V současnosti je členem hereckého souboru Divadla na Vinohradech. Je držitelem Ceny Thálie 2013 v oboru opereta, muzikál za titulní roli v muzikálu Zorro uváděného v Divadle Hybernia. Je vytíženým a skvělým dabingovým hercem a oblíbeným interpretem audioknih. Pro Audiotéku načetl například sérii Simona Scarrowa Quintus Licinius Cato.

.