Neautentizovaný záznam rozhovoru s Milošem Štědroněm (2012)

Milan Uhde. Fejeton. Připravila Alena Blažejovská.

Nastudovalo Brno v roce 2012. Premiéra 10. 3. 2011 v pořadu Zelný rynk (ČRo Brno, 17:00 – 18:00 h.).

Lit.: Blažejovská, Alena: Fejeton: Milan Uhde – Neautentizovaný záznam rozhovoru s Milošem Štědroněm. In web ČRo Brno, březen 2012 (anotace + úryvek). – Cit.: V úvodu Zelného rynku přineseme fejeton Milana Uhdeho s celým názvem Neautentizovaný záznam rozhovoru s Milošem Štědroněm v restauraci U rudého vola na téma společného muzikálu Divá Bára podle povídky Boženy Němcové, který je součástí knihy „Přijdu za poledne. Miloš.“

Já: Tak co ty na to?
Miloš Štědroň: Výborný libreto. Biedermeier na české vesnici. Mimochodem – mám vynikající studii o rakoským biedermeieru. Ty přece čteš německy. Napsal ji Karl Rostocki, mladej kluk, estetik ze Salcburgu, původem Polák, dvaatřicet roků. My si biedermeier představujeme podle aktuára Roubínka z Jiráskovy Filosofské historie. To je obludný zjednodušení. Rostocki tvrdí…
Já: Miloši, pojďte prosím mluvit o Báře.
Miloš Štědroň: Jasně. Ženská znamená vždycky speciální problémy. Předevčírem jsem dostal Gowdingovu knihu o postavení ženy v první polovině devatenáctýho století. Starej sociolog z Oxfordu, děsně chytrej. Obrací naruby všechny mužský konvence až po Freuda. O konvencích má ovšem fantastickou studii Foucault. Ale tu ty znáš. Neznáš? Já ti ji přinesu. Čteš francouzsky? Nečteš?

If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

.
Komentáře

Zatím nemáte žádné komentáře.

Napište komentář k článku

(povinné)

(povinné)