Otcovské znamienka alebo zopár naivných hriechov (Otcovská znamínka aneb pár naivních hříchů, 1998)

Stanislav Štepka. Kabaretní koláž aneb Sedm naivních hříchů z rukodílny RND (Radošínske Naivné Divadlo). Hudba Ján Melkovič. Texty  písní Stanislav Štepka. Redaktor Marián Grebáč. Hudební a zvuková spolupráce Miroslav Nemec, Dušan Buchel. Režie Pavel Gejdoš ml.

Účinkují Stanislav Štepka, Katarína Kolníková, Anna Warchalová, Ján Melkovič, Monika Hilmerová, René Štúr, Csongor Kassai, František Rehák, Maruška Nedomová, Soňa Norisová a další.

Připravil Slovenský rozhlas v roce 1998. Natočeno 16. 6. 1998 v Estrádním studio SRo Bratislava (72 min.). Premiéra 31. 12. 1998 (Slovensko 1, 10:05 h.). Repríza říjen 2021 (SRo Rádio Pyramída).

Vydalo vydavatelství Rádio Bratislava v roce 1998 (1 CD).

Pozn.: Keď oslavovalo Radošinské naivne divadlo 35. výročie svojho vzniku, jeho principál Stanislav Štepka pripravil rozhlasovú kabaretnú koláž Otcovské znamienka alebo zopár naivných hriechov. Scénky vyberal z hier Ženský zákon, Vygumuj a napíš, Lá-ska-nie, Materské znamienko, Kino Pokrok, a Konečná stanica. Verejná nahrávka v réžii Pavla Gejdoša a s hudbou Pavla Melkoviča sa uskutočnila v Estrádnom štúdiu Slovenského rozhlasu v Bratislave 16. júna 1998.

Štepkov humor je hĺbkovou sondou do našich životov a doby, v ktorej žijeme. Odhaľuje jej skryté smiešne stránky. Nastavuje krivé zrkadlo našim neduhom a nerestiam a to s typickým štepkovským poľudšťujúcim úsmevom a nadhľadom. Inšpiráciu pre svoju tvorbu nachádza aj v ľudovom humore a v osobitom dedinskom pohľade na svet. V tomto ohľade je Radošinské naivné divadlo slovenským fenoménom, jedinečným, neopakovateľným a nenahraditeľným zjavom. Štepkoví Radošinci vyorali hlbokú brázdu na slovenskom kultúrnom poli, zasiali množstvo inšpirujúcich myšlienok a zožali bohatú úrodu v podobe vďačných divákov a poslucháčov.
Pozn.: Kabaretná koláž s názvom Otvovské znamienka alebo sedem naivných hriechov je akýmsi prierezom repertoáru Radošinského naivného divadla. CD prináša piesne z hier Ženské oddelenie (1987), Vygumuj a napíš (1989), Lás-ka-nie (1992), Materské znamienko (1995), Kino Pokrok (1995), Tata (1996) a Konečná stanica (1997).

„To som naozaj rád. Že ste sa rozhodli vypočuť si túto nahrávku. Veď keď tak nad tým uvažujem, mohli ste v tejto chvíli počúvať správy o počasí, alebo nočnú ulicu alebo niečo iné, čo stojí za počúvanie. Trochu ma mrzí, že nás v tejto chvíli nemôžete aj vidieť. V mojom prípade síce o veľa neprídete, ale zato okolo mňa v divadle sú súce objekty na pozorovanie. Rád by som vám dnes ukázal moje otcovské znamienka.

A keďže v tejto chvíliste odkázaní na počúvanie, zatiaľ sa nebude nič ukazovať budeme počúvať moje a naše Otcovské znamienka – prierez viac ako desaťročným repertoárom Radošinského naivného divadla, ktoré je tu už tridsaťpäť rokov po uši ponorené do človečiny, naivných špásov, ale aj pesničiek, v ktorých ťažko zaprieť Melkovičovo otcovstvo. Príjemné počúvanie a dovidenia v našom divadle, kde sito vypočuté môžete prísť pozrieť,“ prihovára sa Stanislav Štepka. (anotace vydavatele)

If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

.
Komentáře

Zatím nemáte žádné komentáře.

Napište komentář k článku

(povinné)

(povinné)