Domeček (2013)
Petr Michálek. Hra pro dva. Rozhlasová úprava divadelní hry. Na začátku byla sladká představa o teplém domově, bylinkové zahrádce a grilování s kamarády. Na konci byl rozvod.. Vítězná hra soutěže Alfréda Radoka. Zvukový design Jan Trojan. Hudba Jakub Kudláč. Mistr zvuku Dominik Budil. Dramaturgie Klára Novotná. Režie Natália Deáková.
Osoby a obsazení: Marika (Marika Procházková) a Petr (Luboš Veselý).
Natočeno 2013. Premiéra 26. 1. 2014 (ČRo 3 Vltava, 19:00 h.) v cyklu Hry a dokumenty nové generace. Následoval rozhovor s autory. Repríza 17. 3. 2015 (ČRo 3 Vltava, 21:30 h.; 43 min.); 18. 7. 2017 (ČRo 3 Vltava, 21:30 h); 22. 9. 2019 (ČRo 2 Praha, 20:00 h.) v cyklu Hra na neděli; 3. 7. 2022 (ČRo 2 Praha, 20:00 h.) v cyklu Hra na neděli.
Lit.: Michálek, Petr: Domeček – Hra pro dva. In Čtvrtletník Klubu Vltava 4/2013, s. 20 (článek). – Cit.: Na začátku byla sladká představa o teplém domově, bylinkové zahrádce a grilování s kamarády. Na konci rozvodové řízení a prázdnota všude kolem. Jako mnozí jiní investovali také Petr a Marika svůj čas i peníze do splnění snu o vlastním bydlení pro sebe a dcerku Sáru. A tak jako mnohým jiným i jim došly síly a smysl se vytratil právě ve chvíli, kdy bylo „rodinné štěstí“ konečně pod střechou. Má jejich vztah ještě naději na záchranu? Co nastane, když se Marika vrátí do prázdného domu, kde sedí Petr s jedinou touhou – projít zdí? Přišla si vážně jen pro šrouby k posteli, kterou kdysi společně kupovali? A dá se mezi holými stěnami pocítit slunce v duši?
Se svou hrou Domeček se Petr Michálek, vystudovaný divadelní dramaturg a nyní ředitel Městského divadla Zlín, probojoval mezi finalisty v soutěži původních dramatických textů o Cenu Alfréda Radoka za rok 2012. Ocenění posléze získal právě od Českého rozhlasu, dlouholetého partnera soutěže. Text vedle rezonujícího tématu, napínavé situace a přesvědčivě napsaných postav zaujal také originální strukturou, v níž se Petr s Marikou proměňují z jednajících osob na komentátory vlastního jednání a pohlížejí sami na sebe s nečekaným nadhledem. A dokonce i zpívají…
Pro potřeby rozhlasové realizace autor v součinnosti s dramaturgyní Klárou Novotnou původní text ještě významně upravil a úkol přetavit hru z literární podoby do zvukové přijala režisérka Natália Deáková. Vynikající představitele bývalých partnerů, kterým se sny rozplynuly mezi splátkami hypotéky, našla v hercích Marice Procházkové a Luboši Veselém. Dále ke spolupráci přizvala zvukového designéra Jana Trojana a hudebního skladatele Jakuba Kudláče, mistrem zvuku je Dominik Budil.
Premiéru hořké komorní komedie Domeček chystáme do vltavské Čajovny na poslední lednovou neděli roku 2014, kde zazní v rámci pravidelného cyklu Hry a dokumenty nové generace.
Lit.: anonym: Hra Petra Michálka Domeček. In web ČRo 3 Vltava, leden 2014 (článek). – Cit.: První letošní Čajovna věnovaná cyklu Hry a dokumenty nové generace nabídne posluchačům v premiéře dílo oceněné Českým rozhlasem Vltava v dramatické soutěži o Cenu Alfréda Radoka za rok 2012. Hořkou komorní komedii Domeček napsal Petr Michálek, ředitel městského divadla Zlín. (…)
Na začátku byla sladká představa o teplém domově, bylinkové zahrádce a grilování s kamarády. Na konci rozvodové řízení a prázdnota všude kolem. Jako mnozí jiní investovali také Petr a Marika svůj čas i peníze do splnění snu o vlastním bydlení pro sebe a dcerku Sáru. A tak jako mnohým jiným i jim došly síly a smysl se vytratil právě ve chvíli, kdy bylo ´rodinné štěstí´ konečně pod střechou. Má jejich vztah ještě naději na záchranu? Co nastane, když se Marika vrátí do prázdného domu, kde sedí Petr s jedinou touhou – projít zdí? Přišla si vážně jen pro šrouby k posteli, kterou kdysi společně kupovali? A dá se mezi holými stěnami pocítit slunci v duši?
Se svou hrou Domeček se Petr Michálek, vystudovaný divadelní dramaturg a nyní ředitel Městského divadla Zlín, probojoval mezi finalisty v soutěži původních dramatických textů o Cenu Alfréda Radoka za rok 2012. Ocenění posléze získal právě od Českého rozhlasu, dlouholetého partnera soutěže. Text vedle rezonujícího tématu, napínavé situace a přesvědčivě napsaných postav zaujal také originální strukturou, v níž se Petr s Marikou proměňují z jednajících osob na komentátory vlastního jednání a pohlížejí sami sebe s nečekaným nadhledem. A dokonce i zpívají…
Pro potřeby rozhlasové realizace autor v součinnosti s dramaturgyní Klárou Novotnou původní text ještě významně upravil a úkol přetavit hru z literární podoby do zvukové přijala režisérka Natália Deáková. Vynikající představitele bývalých partnerů, kterým se sny rozplynuly mezi splátkami hypotéky, našla v hercích Marice Procházkové a Luboši Veselém. Dále ke spolupráci přizvala zvukového designéra Jana Trojana a hudebního skladatele Jakuba Kudláče, mistrem zvuku je Dominik Budil.
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.
Komentáře
Zatím nemáte žádné komentáře.
Napište komentář k článku