Lockdown in stereo (2021)

Brit Jensen. Zvuková koláž. Zvukový mistr Adam Voneš.

Natočeno 2021. K poslechu zde.

Pozn.: Cena na festivalu HearSay 2021 – Create Overall and GanBearla and Fearless. Mluveno česky, anglicky a dánsky.

Lit.: Hanáčková, Andrea: {Lockdown in stereo}. In Facebook, 25. 5. 2021 (status) – Cit.: Mrazivá sedmiminutová dánsko-česká stereo reflexe Brit Jensen začíná jako obraz matky mezi dvěma pokojíčky, ve kterých se děti online učí. Postupně však na malé ploše vyroste obludný dozvuk kauzy Matematika zločinu, morální dopad cenzury v Českém rozhlase. Pořad vyhrál jednu z kategorií velkého irského festivalu Hearsay International Audio Arts Festival. Listuji přitom i svou pamětí: Kauzu jsem v roce 2018 sledovala pro Dok.revue, v roce 2019 o ní referovala v Berlíně a v Londýně, v roce 2020 o ní napsala text pro Journal of Radio and Audio Media. Netušila jsem, jak přesně se v conclusion trefím do atmosféry, kterou Brit Jensen vystihla v sedmi audiominutách. Její „přikyvuju, přikyvuju, přikyvuju“ jsem naposledy zažila na střední škole, v letech 1986-89.

Lit.: Moravec, Dan: {Lockdown in stereo}. In YouTube, 16. 5. 2021 (komentář  k nahrávce). – Cit.: Frustrace v několika vrstvách, minimalistická, stereo nejen podle názvu, velmi osobní a otevřená, ve zkratce a přitom dost kompletní, malý prostor pro velkou vnitřní nálož. Zhuštěný. Mimořádná práce s jazyky jako dalším výrazovým prostředkem klaustrofobie, která vyplavuje neřešené a neřešitelné události. Nucené skorosmíření, pojmenování reality, opět frustrace. Silné, vnitřní, obyčejné v nejlepším slova smyslu, pravdivé.

Lit.: Jensen, Brit: Yesterday I won a prize! In Facebook, 15. 5. 2021 (status). – Cit.: And in the moment when that happened, I was so overwhelmed and surprised and just totally taken aback, that I almost became a mute. I just sat there at the zoom celebration with red cheeks and no words!

This piece was made in anger and frustration, but also in fear and isolation. It’s a desperate shout out, a shout I wasn’t sure anyone apart from myself would be able to decode. Therefore, being heard in such a beautiful context as is the Hear Say Festival, is like drinking gold (that’s a strange and not very precise metaphor I’m afraid).
What I take from this is: There is still a whole world out there, lives and people are happening, good things are happening, things are moving and changing, and we are not just condemned to just rot inside this beautiful, but somewhat limping Czech Republic.
So thank you so so much. For listening, for understanding, for responding. And huge thanks to Adam Vones for helping me lifting up the sound.

If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

.
Komentáře

Zatím nemáte žádné komentáře.

Napište komentář k článku

(povinné)

(povinné)