Babička se vrací zase ke Standovi (2006)
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.
dříve než se tu porozhlédnete, slyšte, proč byly založeny. Parta nadšenců, kteří s oblibou poslouchají rozhlasové hry, povídky, seriály a mluvené slovo vůbec, se rozhodla, že by stálo za to vybudovat rozsáhlou databázi údajů o nahrávkách mluveného slova - takový velký katalog, v němž je možné dopátrat se všech dostupných informací o hrách určitého autora, režiséra, interpreta, časového období... Naštěstí se našel i někdo, kdo jim byl schopen přání splnit, a tak tu teď máte (téměř denně aktualizovaný) výsledek naší práce. Je to práce amatérská, proto samozřejmě uvítáme rady a materiály profesionálů z veřejnoprávního rozhlasu, kteří by mohli doplnit chybějící údaje a i jinak pomoci. Musíme však zklamat případné zájemce o konkrétní nahrávky; naše stránky jsou pouze katalogem informací o nich.
Zdraví Vás autoři stránek Přemek, Beatman, ixi a Rickie. Chcete nám napsat, pak kontaktní e-mail je: mluveny.panacek[zavinac]seznam[tecka]cz
Tento web je licencovaný pod licencí Creative Commons Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License.
Wizzair letenky a Tchibo Katalog a krabičková dieta a letenky praha nebo Disneyland Paříž a ČeskoSlovensko má talent 2012
Lit.: Anonym: Arnošt Goldflam: Babička se zase jednou vrací ke Standovi. In web ČRo 21. 9. 2006 (anotace). – Cit.: Bizarní o příběh o neustálém setkávání již zralého Standy se svou babičkou, který ze své povídkové knihy Osudy a jejich pán vybral a čte ve své režii dramatik, scénárista, režisér a herec Arnošt Goldflam (nar. 22. 9. 1946).
Za léta své mnohostranné činnosti se scénárista, dramatik, spisovatel, moderátor, režisér a příležitostný herec Arnošt Goldflam (22. 9. 1946) stal významnou součástí české kultury. Vedle řady úspěšných divadelních (a také rozhlasových) inscenací a množství mediálně vděčných rolí, se poslední dobou také začíná prosazovat jako prozaik. Povídka Babička se zase jednou vrací ke Standovi pochází z autorovy druhé povídkové knihy Osudy a jejich pán a nese si charakteristické znaky celé knihy: Hru s nejistotou, s vědomím, že nikdo neví dne ani hodiny. I jeho Standa je řezán z poláčkovského materiálu tzv. malých lidí, to ale neznamená, že autor sleduje jen malé obzory.
Goldflamův generační souputník Pavel Řezníček v souvislosti s Goldflamovými povídkami hovoří o jakémsi „existenciálním bonvivánství, které je výsledkem snahy si lehce podrobit všechny možné katastrofy, které číhají za humny.“ I Standa z povídky, kterou si Arnošt Goldflam vybral ke své interpretaci, se spolu se svou dávno mrtvou babičkou vrací ke genetické zkušenosti jakési podivně komické smrti. Goldflam tu nenapodobitelně po svém a s potutelným úsměvem a svým nenapodobitelným přednesem pootevírá dveře do světa, v němž svého času v české literatuře vládl Ladislav Fuks.