Biofil (2011)

Hana Roguljič. Rozhlasová hra. Režie Martina Schlegelová. Dramaturgie Hana Hložková.

Osoby a obsazení: Doktor (Jiří Vyorálek), Antonín (Tomáš Kobr) a Matka (Ivana Hloužková).

Nastudoval ČRo Brno v roce 2011. Premiéra 30. 10. 2011 (ČRo 3 Vltava, 19:00 – 20:00 h.) v pořadu Čajovna společně s rozhlasovou hrou Kateřiny Malečové Sukové Břichomluvec.

Lit.: Hložková, Hana: Dvě hříčky- Břichomluvec a Biofil. Hry a dokumenty nové generace (anotace). – Cit.: Experiment Dvě hříčky zahrnuje dva bizarní příběhy, z nichž je každý koncentrován přibližně do deseti minut. Jejich tématem jsou epizody ze života neobvyklých či podivných individualit, pointované pokaždé v tom žánru, jenž si vyžádal stylově odlišné autorské pojetí. Kateřina Malečová Suková napsala groteskní miniaturu Břichomluvec, odehrávající se v atmosféře jarmareční atrakce, Hana Roguljič zasadila svou anekdotickou mikrohru s názvem Biofil do lékařské ordinace.
Hostem nedělní Čajovny tentokrát nebudou autorky, ale v rozhlase debutující režisérka Martina Schlegelová, která Dvě hříčky natočila. Diskuse se bude vztahovat nejen k miniaturám Břichomluvec a Biofil a jejich rozhlasové realizaci. Zaměří se také na problematiku uvádění původních textů a na Centrum současné dramatiky, ve kterém režisérka působí.
Inscenace vznikly v Českém rozhlase Brno. Režii měla Martina Schlegelová, dramaturgii Hana Hložková, mistrem zvuku byl Lukáš Dolejší. Do hříčky Břichomluvec složil hudbu Stanislav Halbrštát, účinkovali: Václav Vašák (Egon, břichomluvec), Jana Glocová (Ema, jeho manželka) a Jiří Kniha (Doručovatel). Ve hříčce Biofil účinkovali: Jiří Vyorálek (Doktor), Tomáš Kobr (Antonín) a Ivana Hloužková (Matka).

O autorkách

Kateřina Malečová Suková (1981) je absolventkou Ateliéru rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky na divadelní fakultě JAMU. V průběhu studia vytvořila dokument Mám říct, že jsem Němka, ve kterém sudetská Němka vzpomíná na vysídlování pohraničí, a pásmo o Velikonočním ostrově Návrat na Rapa-nui. Živila se jako grafička, nyní působí v redakci Strakonického deníku.

Hana Roguljič (1979) studovala architekturu, od té ale zběhla na divadelní fakultu JAMU, kde absolvovala v Ateliéru rozhlasové a televizní dramaturgie a scenáristiky. Rozhlasu se věnovala okrajově a spíše v oblasti dokumentu či feature (Nezpochybnitelní, Dominikáni). Nejprve pracovala jako redaktorka v časopisech o architektuře a bydlení (ABS, Home), poté zamířila do televizního prostředí. Na Nově byla dramaturgyní seriálu Ordinace v růžové zahradě, ke kterému později psala i scénáře. Pro ČT vytvořila dokumenty Sinusoida a Amen, tati, jako autorka a režisérka se tamtéž věnuje publicistice v rámci pořadu Fokus ČT24. Mimo to začala psát povídky a také i rozhlasovou hru.

If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.

.
Komentáře

Zatím nemáte žádné komentáře.

Napište komentář k článku

(povinné)

(povinné)