Hovory u Spejblů (1976, 1977, 1999)
František Nepil. Zvuková režie Jiří Bartoš. Střih Martin Kusák. Cover Petr Foltera, 1977. Photography František Rameš, 1977. Odpovědný redaktor obalu Jana Řehořová. Režie Jiří Šrámek.
Osoby a obsazení: Spejbl a Hurvínek (Miloš Kirschner), Mánička (Helena Štáchová), veterinář (Martin Klásek).
Natočeno 19.-28. 1. 1976 v pražském studiu Lucerna. Vydal Supraphon v roce 1977 (1 LP, Stereo 1118 2048). Reedice (1-2, 5-8) v roce 1999 na CD Hurvínek skloňuje kočku (1 CD, SU 5207-2 811, 1 MC, SU 5207-4 811).
Obsah: 1. strana – 1. Kolumbovo vejce (Spejbl a Hurvínek), 2. Kukaččák, kukačka a Hurvínek (Spejbl, Hurvínek a Mánička), 3. Proč se pije káva (Spejbl, Hurvínek a Mánička), 4. Spejbl v kravíně (Spejbl, Hurvínek, Mánička, veterinář); 2. strana – 5. Hurvínek skloňuje kočku (Spejbl a Hurvínek), 6. Slepice, sup a skřivánek (Spejbl, Hurvínek a Mánička), 7. Hurvínek a velryba (Spejbl a Hurvínek), 8. Mánička a sluníčko (Spejbl, Hurvínek a Mánička), 9. Koncert pro housle a smyčec (Spejbl, Hurvínek a Mánička).
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.
Nedávno jsem vyslechl Nepilovy – Kirschnerovy Hovory u Spejblů (1976) a musím říct, že to bylo překvapení i pro Panáčka. Kvalit takových Grymových „Hurvínkových strašidýlek“ to nedosahuje, ale v rámci žánru („skupovské“ rozhovory synstva s oteckem) je to rozhodně rozkošná sbírka čísel „intelektuálních klaunů“.
Nepil a Kirschner zde skutečně navazují na Skupův odkaz; Spejbl zde už není kladný vzor a vážný učitel svého synka (tyto násilné pokusy byly činěny především v letech padesátých a – hle! – sedmdesátých). Je sice plný vědomostí, ale jeho hlava plná zázraků informací získaných z naučných slovníků a kulturních příloh novin naráží na bezelstné a situaci komplikující otázky Hurvínkovy. Je to občas filosofický hodokvas… Všemu dominuje rozkošná hra se slovy a nedorozuměními, Spejblovi se vrací stará dobrá cholerická forma a Mánička tomu všemu pomáhá svou neskonalou naivitou hraničící až s blbostí, dámy prominou.
Některá slabší čísla (Spejbl a kráva, Koncert) sice nemusela být, ale i tak…