Kabaret v éteru – Rádio Ořechovka 250,30 FM II (2014)
Rozhlasový proud slova a hudby s oblíbenými moderatizátory. Na programu bude reportáž z místa, kde se nic neděje a navštívíme i nevybuchlý (!) muniční sklad. Uslyšíte povídání s majitelkou první pražské Mazlírny, chvilku islámské poezie a původní rozhlasovou hra z lékařského prostředí s názvem Chybná diagnóza! Dramaturgie Renata Venclová a Klára Novotná. Scénář Renata Kozáková, Jana Tučková a Oldřich Kužílek.
Účinkují Lumír Tuček, Oldřich Kužílek, Lenka Vychodilová, Renata Kozáková a Jana Tučková.
Natočeno 2014. Premiéra 26. 2. 2015 (ČRo 3 Vltava, 20:00 h.; 63 min). Repríza 25. 5. 2018 (ČRo 3 Vltava, 21:56 h) v cyklu Radio Dada; 27. 5. 2018 (ČRo 3 Vltava, 0.37 hodin).
Lit.: Venclová, Renata: Rádio Ořechovka 250,30 FM II. In web ČRo 3 Vltava, únor 2015 (článek + rozhovor). – Cit.: Ester Kočičková, Tomáš Hanák (alias Mistr Kalina), Jana Tučková (alias Kolopějka Vděčná) Oldřich Kužílek (alias Olaf Lávka). Moderatizátoři Rádia Ořechovka podruhé na Vltavě! V únorovém vydání Kabaretu v éteru opět přeladíme na frekvence Rádia Ořechovka. Posluchače čeká hodinový proud slova a hudby s oblíbenými moderatizátory Ester Kočičkovou, Lemurou Lepou, Kolopějkou Vděčnou, Lucianem Krutomluffem a Olafem Lávkou.
Program, který připravili, je skutečně nabitý – v Reportáži z místa, kde se nic neděje, navštívíme nevybuchlý muniční sklad, doktorka Helena Kácovská nám vysvětlí, jaké jsou výhody přenášení plodu, podíváme se Za kutilem do kumbálu a nenecháme si ujít ani zajímavé povídání s majitelkou první pražské Mazlírny.
Milovníky umělecké rozhlasové tvorby potěší islámská Chvilka poezie nebo původní rozhlasová hra z lékařského prostředí s názvem Chybná diagnóza. Rádio Ořechovka navazuje na kultovní Rádio Limonádový Joe, které působilo v pražském rozhlasovém éteru do roku 2002. Ovšem zatímco Rádio Limonádový Joe bylo rozhlasovou stanicí, Rádio Ořechovka je scénický projekt, ve kterém moderátoři „vysílají“ na divadelním jevišti před živým publikem. Jinak se po obsahové stránce Ořechovka od Limonádového Joea příliš neliší, myslí si Lumír Tuček (Lucian Krutomluff).
Duchovně i obsahově je to myslím stejné, na Rádiu Ořechovka ale vysíláme zpravidla v pěti, což vyžaduje jistou přípravu rozvrhu, abychom se pak na pódiu nepřetahovali o mikrofon.
Jak dlouho vám trvá, než připravíte „nové vydání“? Opakujete při reprízách některé „rubriky“ nebo je to pokaždé vysílání, které diváci ještě neslyšeli?
Jeden večer v hospodě Na Ořechovce. Některé rubriky, například Reportáž z místa, kde se nic neděje, opakujeme, ale samozřejmě vždy s novým obsahem. Takže každé vysílání je vždy nové, originální.
Museli jste něco měnit na svých zvyklostech a postupech, když jste se z rozhlasového studia přesunuli na jeviště před publikum? Jak vlastně funguje rozhlasové vysílání před diváky?
Jak se říká – člověk se musí měnit, aby mohl zůstat stejný. Na Ořechovce používáme při vysílání starý trik – rafinované okostýmování, aby divák našim řečem snáze uvěřil.
Jak moc jsou moderatizátoři Rádia Ořechovka univerzální a v čem jsou naopak specialisté? Jak se rozhodujete, jestli se rozhovoru či reportáže ujme Olaf Lávka nebo Lucian Krutomluff, jestli bude lepší, aby diskuzi vedla Ester Kočičková a zprávy četla Lemura Lepá nebo Kolopějka Vděčná?
Většinou si každý odvysílá to své, co si vymyslí, a vybere si, s kým to dělat. Takže každý může dělat všechno, čili jsme bezbřezí univerzálové. I když – marně pátrám v paměti, že by Olaf Lávka zazpíval ve vysílání nějakou populární píseň.
Jsou nějaká tabu – témata nebo osoby – o kterých by moderatizátoři Rádia Ořechovka nevysílali?
Nevzpomínám si.
Co pro vás znamená možnost natáčet Kabaret v éteru pro Český rozhlas?
Užít si po letech práci ve studiu a střižně. A výsledek té práce předložit k posouzení odborné kritice i laické veřejnosti.
If you enjoyed this post, please consider to leave a comment or subscribe to the feed and get future articles delivered to your feed reader.
Komentáře
Zatím nemáte žádné komentáře.
Napište komentář k článku